Hakukuulutus: SLY nuori tutkija -palkinto 2018

2.10.2017

Suomen Lastenlääkäriyhdistys julistaa haetta­vaksi SLY nuori tutkija -palkinnon 2018.

Palkinnon tarkoituksena on nostaa esiin lasten­tautien parissa tehtävää tutkimusta ja kannus­taa nuoria tutkijoita jatkamaan tutkimusta väi­töskirjan jälkeen. SLY nuori tutkija -palkintoa voivat hakea väitelleet, omaa tutkimusalaansa edistävät SLY:n jäsenet, joiden väitöskirja on valmistunut vuonna 2013 tai sen jälkeen.

Vapaamuotoinen hakemus saa olla korkeintaan yhden A4-sivun mittainen (fonttikoko 12, riviväli 1), ja siinä voi kuvata lyhyesti oman tutkimuksen sisältöä ja merkitystä. Hakemuksen liitteinä toimite­taan CV (maksimi 2 sivua) ja julkaisuluettelo, jossa hakijaa pyydetään nimeämään viisi tärkeimmäksi katsomaansa julkaisua. SLY:n hal­litus valitsee hakijoiden joukosta korkeintaan neljä tutkijaa, jotka esittelevät tutkimustyötään SLY:n Lastenlääkäri 2018 -tapahtuman (ent. vuosikokous) Tutkimuskavalkadi-sessiossa 15.2.2018.

Hallituksen nimeämä pal­kintoraati valitsee palkinnonsaajan hakemusten ja tutkimustyöesittelyjen perusteella. Pal­kinto (5000 €) jaetaan Lastenlääkäri 2018 -tapahtuman yhteydessä.

Palkintohakemus osoitetaan SLY:n hallituksel­le ja toimitetaan yhdistyksen sihteerille (Panu Kiviranta, KYS Lasten ja nuorten klinikka, PL 100, 70029 Kuopio, sähköposti panu.kiviranta@kuh.fi) 3.11.2017 mennessä.

Tiedustelut: SLY:n puheenjohtaja Raimo Vou­tilainen (puh. 044-7172391, sähköposti raimo.voutilainen@kuh.fi) tai sihteeri Panu Kiviranta (puh. 044-7175574, sähköposti panu.kiviranta@kuh.fi).