Ehdota Lapsen asialla -tunnustuspalkinnon saajaa

8.10.2018

SLY jakaa järjestyksessään toisen Lapsen asialla -tunnustuspalkinnon Lastenlääkäri 2019 -tapahtumassa ensi helmikuussa. Palkinto myönnetään henkilölle tai yhteisölle, joka toimii aktiivisesti tai on erityisesti ansioitunut heikoimpien lasten asian hyväksi. Palkinto voidaan myöntää tunnustuksena jo tehdystä työstä tai meneillään olevan työn tukemiseen. Vähintään viisi SLY:n jäsentä voi tehdä esityksen palkinnon myöntämiseksi. Esitykset on tehtävä 31.10.2018 mennessä.

SLY voi myöntää palkinnon henkilölle tai yhteisölle, joka toimii aktiivisesti tai on erityisesti ansioitunut heikoimpien lasten asian hyväksi.

Heikoimpien lasten asialla toimiminen voi olla esim. kehitysmaatyötä, paperittomien lasten terveydenhuoltoa, kaltoinkohdeltujen lasten hyväksi tehtyä työtä tai muuta SLY:n hallituksen sopivaksi arvioimaa, palkinnon hengen mukaista toimintaa.

Palkinnon myöntää ja sen suuruuden päättää SLY:n hallitus. Ohjeellisena palkinnon määränä sitä perustettaessa oli 5000 €, mutta hallitus voi muuttaa summaa yhdistyksen talouden tilanteen mukaisesti.

Vähintään viisi SLY:n jäsentä voi tehdä esityksen palkinnon myöntämiseksi.

Palkinto myönnetään korkeintaan kerran vuodessa. Esitys palkinnon myöntämisestä on tehtävä 31.10.2018 mennessä. Palkintoesitys toimitetaan SLY:n sihteerille (Panu Kiviranta, KYS Lasten ja nuorten klinikka, PL 100, 70029 Kuopio, sähköposti panu.kiviranta@kuh.fi).

Palkinto julkistetaan ja luovutetaan SLY:n Lastenlääkäri 2019 -tapahtumassa.