Ehdota Lapsen asialla – tunnustuspalkinnon saajaa

15.9.2020

Suomen Lastenlääkäriyhdistyksen hallitus jakaa Lastenlääkäri 2021 -tapahtumassa 5000 euron suuruisen Lapsen asialla -palkinnon. Palkinto myönnetään henkilölle tai yhteisölle, joka toimii aktiivisesti tai on erityisesti ansioitunut heikoimpien lasten asian hyväksi. Palkinto voidaan myöntää tunnustuksena jo tehdystä työstä tai meneillään olevan työn tukemiseen. Vähintään viisi SLY:n jäsentä voi tehdä esityksen palkinnon myöntämiseksi. Pyydämme teiltä ehdotuksia palkinnon saajaksi. Esitykset pyydetään lähettämään 31.10.2020 mennessä SLY:n sihteerille.

Jakoperusteet ja ohjeet:

1. SLY voi myöntää palkinnon henkilölle tai yhteisölle, joka toimii aktiivisesti tai on erityisesti ansioitunut heikoimpien lasten asian hyväksi.

2. Heikoimpien lasten asialla toimiminen voi olla esim. kehitysmaatyötä, paperittomien lasten terveydenhuoltoa, kaltoinkohdeltujen lasten hyväksi tehtyä työtä, tai muuta SLY:n hallituksen sopivaksi arvioimaa, palkinnon hengen mukaista toimintaa.

3. Palkinto voidaan myöntää tunnustuksena jo tehdystä työstä, tai meneillään olevan työn tukemiseen.

4. Palkinnon myöntää ja sen suuruuden päättää SLY:n hallitus. Ohjeellisena palkinnon määränä sitä perustettaessa on 5000 euroa, mutta hallitus voi muuttaa summaa yhdistyksen taloudellisen tilanteen mukaisesti.

5. Vähintään viisi SLY:n jäsentä voi tehdä esityksen palkinnon myöntämiseksi.

6. Palkinto myönnetään korkeintaan kerran vuodessa. Esitys palkinnon myöntämisestä on tehtävä lokakuun loppuun mennessä. Palkintoesitys toimitetaan SLY:n sihteerille.

7. Palkinto julkistetaan ja luovutetaan SLY:n vuosikokouksessa.